Jeg byttede de høretelefoner jeg købte på nettet

Jeg brugte min returret da jeg havde købt høretelefoner. Jeg fandt ud af du har bedre rettigheder når du handler på nettet end når du handler i fysiske butikker, ihvertfald når det gælder bytteret.

Jeg tror at der er mange er, ligesom jeg var før uvidende om ens bytte rettigheder når man handlere på nettet.

Hvis du handler i fysiske butikker er det helt op til butiks ejeren om han vil bytte en vare. En butiksejer har kun pligt til at bytte varer der er i stykker eller på anden måde ikke lever op til hvad der var lovet.

Hvis du køber, for eksempel, et sæt billige høretelefoner fra Shure, i en butik, som du vil bruge som gave, er det almindeligt at  butikken giver dig et bytte bevis så den der modtager gaven kan få dem byttet.

Jeg havde købt et par hovedtelefoner i en webbutik, de så gode ud og de angivne specifikationer levede op til mine krav.

Men da jeg modtog og fik prøvet mine nye Grado hovedtelefoner var de ikke særlig behagelige at have på, og jeg fortrød købet.

Et par hurtige søgninger på Google, fortalte mig at man i modsætning til fysiske butikker er sikret 14 dages lovmæssig bytteret ved alle køb på nettet.

Jeg ringede til butikken og de bekræftede dette. Jeg skulle bare sende dem retur og jeg ville få mine penge igen, jeg skulle dog selv betale returfragten.

Jeg sendte mine høretelefoner retur. Da der ikke var noget i vejen med den service de ydede webbutikken alle for den sags skyld produktet, det er nok mere mit hoved der er forkert, besluttede jeg at købe nogle nye i samme webbutik.

Først så jeg på nogle trådløse høretelefoner fra Beyerdynamic, men de var ikke helt hvad jeg ønskede. Efter at have kigget lidt rundt på siden fandt jeg et sæt in ear hovedtelefoner, som jeg besluttede mig for. Så jeg kan varmt anbefale headaudio.dk

Leave a Reply